Dijital Kontrol Merkezi: Yeni bir kullanıcı deneyimi

Akıllı telefonlar ve tabletler gibi tüketici ürünleri, el elektronik cihazlarının kullanıcı deneyimine yönelik beklentileri dönüştürmüştür. Bu röportajda İş Geliştirme Direktörü Milan Kocic, Hexagon'un Dijital Kontrol Merkezi'nin (dCC) bu kullanılabilirliği CMM arayüzüne nasıl getirdiğini açıklıyor .

1. Dijital Kontrol Merkezi (dCC) nedir?

dCC, koordinat ölçüm makineleri (CMM'ler) için süper başarılı Next jogbox (NJB) el kontrolörümüzün bir evrimidir. En sık kullanılan işlevler ve sağlam ergonomik kullanıcı odaklı tasarım gibi NJB'nin en iyi parçalarını aldık ve operatör ile CMM arasındaki etkileşimi iyileştirmek için bir dokunmatik ekran ve kablosuz özellik ekledik.

2. dCC, CMM operatörlerine hangi avantajları sunar?

Operatör ve makine arasındaki etkileşim genellikle jogbox ile bilgisayardaki metroloji yazılımı arasında sık sık geçiş yapmayı içerir. Araştırmamız sayesinde, bunun kullanıcılar için ortak bir sıkıntı noktası olduğunu gördük. Bu etkileşimlerin çoğu, operatöre daha fazla kontrol sağlayacak şekilde daha sorunsuz olmalıdır. DCC, bilgisayar ve jogbox arasındaki sürekli geçişi ortadan kaldırarak üretkenliği büyük ölçüde artırarak operatörlerin özellikle daha büyük CMM'lerde eldeki göreve odaklanmasına olanak tanır.

3. dCC'nin temel özelliklerinden bazıları nelerdir?

Akıllı telefonlar ve tabletler dünyasında, insanlar kablosuz iletişim ve belirli bir interaktif kullanıcı deneyimi bekliyorlar. Endüstriyel uygulamalarda, böyle bir çözümün uygulanmasında bazı zorluklar olmuştur. DCC ile bir operatör, en büyük CMM'lerimizde bile iletişimde bir kesinti olmadan ve ihmal edilebilir gecikme süresiyle dokunmalarına, kaydırmalarına vb. olanak tanıyan bir arayüz kullanarak hareket etme özgürlüğüne sahiptir. Ayrıca PC-DMIS ve dCC arasında akıllı iş akışları ekledik. Kullanıcının bir rutin seçme, belirli rutinleri sevme, kurulumun resimlerini çekme ve vardiyalar arasında doğrudan dCC'ye açılan mesajlar bırakma becerisini geliştirir. Ayrıca, NJB ile belirlenen dayanıklılık ve kalite standartlarını bir araya getiren dCC'nin endüstriye hazır olmasını sağladık.

4. dCC'nin geliştirilmesine yönelik araştırmalardan bahseder misiniz?

Ürün geliştirmemiz müşterilerimizden esinlenmiştir. Ürünlerimizi tasarlarken üreticilerle sürekli diyalog halindeyiz. Sahaya gidiyoruz ve insanların karşılaştıkları temel zorluklardan bazılarını ortaya çıkarmak için makinelerini gerçekte nasıl kullandıklarını gözlemliyoruz. Ayrıca Hexagon'da müşterilerimizin beklentilerini aşan genel bir sistem deneyimini nasıl sağlayabileceğimize de bakıyoruz. Müşterileri fikir oluşturma, prototip oluşturma ve ürünü test etme yoluyla her adımda bir araya getirerek, nihai sonucun müşterilerimizin iş akışıyla eşleşmesini ve verimliliği artırmalarına yardımcı olmasını sağlıyoruz.

5. Müşteri geri bildirimi Ar-Ge sürecini nasıl etkiledi?

Tasarım sürecini iç ve dış müşterilerle düzenli olarak gözden geçirdik. Başlangıçta her boyutta ve çeşitli uzunluktaki parmaklarda elde uyumu değerlendirmek için 50'den fazla ahşap Strafor prototip ürettik. El yorgunluğu, cihaz tasarımının çok önemli bir parçası ve iş akışı beklentileriyle iyi dengelenmesini sağlamalıydık. Bu incelemeler sırasında müşterilerden gelen girdileri sürekli olarak değerlendirdik. Tasarım kararlarının erken bir örneği, dCC'nin bir veya iki joystick'e sahip olup olmadığı etrafında yoğunlaştı. Son 20 yılda Hexagon'un jogbox tasarımlarında tek bir çubuk kullanıldı; ancak araştırmalar, 20-34 yaşındakilerin çoğunun video oyunları oynamaya aşinalıklarından dolayı ikili bir joystick konfigürasyonunu tercih ettiğini ortaya çıkardı. Bu demografi, CMM'lerimizin gelecekteki kullanıcısı olduğu içindir.

6. dCC bu süreçte başka hangi yollarla gelişti?

Diğer bir değişiklik, altı donanım düğmesinden tüm NJB donanım düğmelerinin kopyalanmasına geçiş oldu. Neden? Elde tutulan tüm kontrol cihazları arasında tasarım sürekliliğinin sağlanması, kullanıcıların sistemle kesintisiz çalışma anlamına gelen tanıdık düğmelerle makinenin etrafında hareket etmesine olanak tanır.